ktyrberg.blogg.se

Sesja, avu u happie?

Kategori: Allmänt

Detta var vad den yngsta dottern i min vardfamilj fragade mig en kvall nar jag kom hem efter en lang dag med jobb och runtflaxande pa stan. Alltsa har hon svart att saga Kajsa ratt men jag har lart mig att nar hon sager Sesja menar hon mig, med tanke pa att hon ar 2ar och urgullig sa far det passera hehe. Och sa haller de pa att lasa engelska i skolan och jag antar att de nu har det kommit till fragan "Are you happy?" Men sa lagger vi pa lite ghaniansk dialekt och att hon nyligen lart sig detta uttryck sa  blir resultatet som ovan. Det gjorde i alla fall att hela dagen kandes mycket battre.
 
Tryhaena ar alltsa familjens prinsessa och makthavare. 2ar och styr alla, allra framst pappa John och storebror Caleb. Hon vet precis hur hon ska gora for att fa allt sin vag. Grata krokodiltarar, skrika, lagga sig pa golvet och sprattla, tills nagon ger upp och ger henne det hon vill ha. Efter att ha sett mina egna syskonbarn forsoka med samma sak men blivit tvunga att ge upp nar det inte funkade langre ar det valdigt underhallande att se detta. Jag sitter mest och ler, eller t.o.m skrattar at hennes forsok, men inte bryr hon sig om det. 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Är det svårt med k ljud för dem eller är det för att hon är liten?
    Barn är lika i hela världen hehehe.
    KRAM

    Svar: Det ar for att hon ar liten men de har lite annorlunda uttal ocksa, men forvanad over hur manga som faktiskt kan uttala mitt namn korrekt. Hon kallar Stein for Shine, och Jaci for Jas. Och den forra volontaren kallades Eva och hon sa Eba. Sa det ar framst hennes egen tolkning :)
    Kajsa

    2014-01-06 | 17:39:07
  • Syster Elin säger:

    Haha, Förstår inte alls :-D

    2014-01-06 | 20:15:29

Kommentera inlägget här: