ktyrberg.blogg.se

Ilenia

Kategori: Allmänt

Ilenia ar min italienska rumkamrat. Hon har nu varit i Ghana och samma vardfamilj i 3 veckor och har knappt 1 vecka kvar. Hon jobbar inom ett annat projekt som Projects Abroad har som heter Microfinance som innebar att de letar upp kvinnor i byarna som ar intresserade av att starta upp ett eget foretag ex. syverkstad, baka och salja kottpajer eller brod osv. De samlar ihop nagra kvinnor i varje by och hjalper dem att start upp sina foretag och fixa med lan for det material de kan behova inforskaffa.
 
Snabbfakta om Ilenia:
1. Som person ar hon valdigt italiensk med sin tydliga brytning, sitt konstanta cigarettrokande, sitt rattframma satt men alltid med ett leende och skratt nara till hands.
2.Hon saknade "riktig" pasta redan andra dagen, men var, som jag med ex. kottbullar och mjolk, medveten om det skulle handa. Sa det ar bara att sta ut.
3. Hemma i Italien har hon utbildat sig pa universitetet inom ekonomi samtidigt som hon jobbat som butiksforsaljare for PRADA (dog lite nar hon sa det hehe). Ratt manniska att bli bundis med ;) he he he
p.s. Alltsa ar hon inte 18-19 ar.... YEY! For tillfallet ar vi de anda volontarerna som inte ar tonaringar och precis tagit gymnasieexamen. Sa det ar valdigt trevligt att hon hamnade i just min vardfamilj. Tror dock det var planen da jag kommenterat aldersskillnaderna for Projects Abroad-personalen med en liten ledsen min (A).

Fram till i mandags har vi haft varsitt rum men da kom ytterliggare en tjej (Jaci -presenterar henne nar jag lart kanna henne lite mer) och jag och Ilenia sa att da bor vi ihop till dess att hon aker hem, eftersom vi redan kanner och trivs med varandra sa bra. Och nu har vi bara fram till fredag kvar och jag inser att jag kommer sakna henne redan samma dag som hon aker. Hon pratar nog mer an vad jag gor. Skrattar och dummar sig sakert lika mycket, och ar nog en av de mest avslappnade rumskamrater jag haft - ex. inte nog med att jag gick in i vart rum pratandes med henne utan att knacka och hon star naken efter duschen, vi fortsatter konverstationen som att inget direkt speciellt har hant. haha (Samma sak hande for en av de tyska tjejerna som bodde med en spansk tjej. Helt obeskymrat fortsatter samtalet i all sin stolthet. De dar knasiga sydeuroperna alltsa ^^)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: