ktyrberg.blogg.se

Spyr lite galla pa engagemanget!!

Kategori: Allmänt

Annu en frusterande dag pa sjukhuset till anda. Kanner mig valdigt okunnig och overflodig och djuuupt frusterade for jag vet att sa inte ar fallet men vissa manniskor har idag verkligen hittat nagra omma punkter hos mig. Sa pass att jag fick kanna av en svag halsbranna tillsammans med forhojd puls. Allt detta for att jag tillsammans med en annan personal, sjukskoterska, vantade EN OCH EN HALV TIMME pa en annan sjukskoterska for att borja lagga om sar! Under tiden gjorde vi... ingenting. Det som ar frusterande ar att vi hade kunnat borja sjalva. Personen kan sjalv lagga om sar och vet att jag kan det, och att jag kan assistera henne. Meeen hon var lite trott och ville troligen att hennes kollega skulle dra tyngsta lastet sa medans kollegan gjorde pappersarbete och lite annat smatt och gott satt vi och vantade pa vara rumpor. 
 
Sa nog med dagens galla. Blundar och tar nagra djupa andetag och hoppas att vi inte behover vanta lika lange imorgon. ^^

Kommentarer

  • Amanda från SSKutb. nkpg säger:

    Hej!läser

    2013-12-03 | 21:49:34
  • Amanda säger:

    Hej!
    Läser här och blir lite förskräckt över hur man har det på andra sidan jorden. Här gnäller man ön man inte hinner äta lunch på 8 timmar liksom... Hur fick du tag i volobtärarbetet? Jag känner mig väldigt peppad på att både ge bort material som omläggningsförband, och dyl. Samt åka ner själv.
    Kan du ge en rekomendation på en bra organisation? Hoppas att du mår bra, kämpa på!
    Kram Amanda från utbildningen

    Svar: Hej Amanda, vad roligt att du ocksa laser :) Jag fick tag i volontararbetet genom att soka runt pa internet. Jag aker med en organisation som heter projects abroad, dar jag betalar min resa sjalv. Dock skulle jag inte vilja rekommendera dem om du onska att aka som sjukskoterska och faktiskt vill arbeta. For det mesta som jag gor, trakigt nog, ar att observera. I alla fall till Afrika. Kanske ar det battre/lattare i asien. Vad roligt att du vill bidra med material, vill du att jag ska skicka en adress att skicka till?
    Kajsa

    2013-12-03 | 21:54:28
  • mamma säger:

    Hej gumman!
    Jag förstår inte att de inte tar till vara er volontärer, med en så gedigen utbildning som ni har. Kulturkrock verkligen!
    Kram

    Svar: Hej, jo dock sa ar jag den enda av volontarerna som ar utbildande just nu. De andra har precis gatt ut gymnasiet och har bara intresset och viljan att bli lakare.
    Kajsa

    2013-12-04 | 07:47:23
  • Amanda säger:

    Hej! Ja du får gärna skicka en adress, har pratat med chefen men hon måste höra med klinikledningen. Vad är det största behovet? Finns det något jag som privatperson kan bidra med?
    Du kan maila mig på [email protected], eller till jobbet [email protected]

    2013-12-08 | 20:18:04
  • Carlo säger:

    Du måste söka efter en ängels tålamod ibland förstår jag, även om det är svårt.

    2013-12-18 | 22:15:18

Kommentera inlägget här: