ktyrberg.blogg.se

Less pa pannkakor

Kategori: Allmänt

Angaende maten, sa var nog pannkakor nagot jag inte kunnat forestalla mig skulle finnas har, och annu mindre att vi skulle fa det sa ofta att jag ger bort min matlada nar jag ser att det ar just det som finns i boxen. Men efter att ha fatt pannkakor till lunch 5 ganger pa 2 veckor tar det stopp. Klarar inte en pannkaka till... I alla fall inte pa ett tag.
 
Annars varierar lunchen mellan ris med tomatsas och stekt kyckling (pytteliten men anda) eller snabbnudlar med nagon sorts fisk (lite for ofta torkad eller inlagd :S ).
 
Middagen varierar oftast mellan:
- Risbollar tillsammans med kryddig soppa med antingen fisk eller en skinkbit
- Red Red: kryddig bonrora tillsammans med kryddade steka plantains (smakar nastan som stekt banan).
- Kokt yam (en vit avlang rot som paminner om potatis, fast utan smak) tillsammans med lovgryta (gjord pa grona lov och fisk och massa kryddor)
- Stekt sojakryddat ris tillsammans med kycklingklubba
Och ibland skojar var vardfamilj till det med lite udda tillbehor som stekt potatis till den kokta yamen (som alltsa ar som potatis) eller lagger i lite skruvmakaroner i riset. Har aven hant att han tipsar om att vi borde testa att ha ketchup pa frukostbrodet men da kunde jag inte halla mig och borjade smaskratta och sa att jag skippar nog det.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Tacka vet jag raggmunk med fläsk eller Pizza Hats mat.
    Mums eller?
    Kram

    Svar: Mamma sluta, det dar var ju bara taskigt haha Det vattnas ju i munnen och magen borjar kurra trots mat.
    Kajsa

    2013-12-08 | 19:12:24

Kommentera inlägget här: