ktyrberg.blogg.se

Ar du fran Sverige?

Kategori: Allmänt

Pa vagen till internet-cafeet kommer en medelalders morkhyad kvinna fram gaende bredvid mig och fragar
"Do you like the sun?" (Det ar valdigt varmt och vindstilla idag, d.v.s. riktigt mumsigt och ackligt varmt)
Sa jag svarar
"No, it is to hot for me"
Kvinnan fortsatter
"Where are you from?"
"Sweden"
"Namen, ar du fran Sverige?" utbrister hon. Hon berattar, pa svenska, att hon ocksa bor i Sverige och ar bara i sitt hemland pa besok. Hon har hela sin familj i Stockholm, dar hon driver sin egen butik. Det vara ju inte riktigt vad jag forvantat mig skulle handa har, men riktigt roligt. Far ta och besoka hennes butik nastan gang jag ar i Stockholm, bara for att. :)

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Tänk vad världen är liten ibland.

    2013-11-25 | 18:26:13

Kommentera inlägget här: