ktyrberg.blogg.se

Skype

Kategori: Allmänt

Harligt med lite skypedejt till Sverige. Platserna och manniskorna tycks da inget ha forandrats, vilket ar konstigt. Jag menar, platserna har och jag ar ju helt annorlunda jamtfort med en manad sedan.
 
Det tog ett par minuter att stalla om hjarnan for att prata svenska. Jag later ju jattekonstig nar jag pratar svenska nu! Och bytte nog mellan 5-6 olika dialekter under samtalen. For oftast nar jag skriver har pa bloggen har jag forst komponerat ihop stodord och stodmeningar pa engelska som jag sedan oversatter till svenska, men da behover jag ju i alla fall inte saga det hogt. 
 
I vilket fall var det skont och fa se foraldrarna, syster Elin och lilla Emmie. Emmie har tydligen borjat sjunga luciasanger pa forskolan. Hon forsokte sig pa en visa under skypedejten. "Ute ar morkt och kallt... som i afrika" Detta mynnade sjalvklart i hogljudda skratt fran bade mig och syster Elin. Sa fel att det nastan blir ratt.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Härligt och se och prata med dig.
    Saknar dig jättemycket.
    Du verkar ha klimatiserat dig, mår bra och trivs, då mår vi också bra.
    Bamsekram! (verbalt)
    Be någon krama dig fysiskt och säg att det är från mor och far.

    Svar: Ska be nagon att gora det da ;)
    Kajsa

    2013-11-21 | 16:29:18
  • Maja säger:

    Vad kul att läsa din blogg! Ska följa den med nyfikenhet och stort nöje!

    Heja dig, Kajsis! :)

    Svar: Vad roligt :) hoppas jag har mer intressanta saker att upptacka och skriva om da :) kram
    Kajsa

    2013-11-21 | 17:09:31
    Bloggadress: http://majabt.blogspot.se/
  • Syster Elin säger:

    Ja det var verkligen roligt å ja Emmies fantasin bjuder verkligen på många skratt å funderingar :-D Kramar

    2013-11-21 | 17:56:02

Kommentera inlägget här: